• Rok szkolny 2023/2024

• Wycieczka nad Bałtyk

• Dziś (7.02.2024r) wyruszyliśmy nad Bałtyk (45 uczniów z kl. 8-4) pod opieką p. Mirka, p. Marty, p. Agnieszki i p. Joanny. Zaczynamy naszą przygodę.

Gdynia

Podróże kształcą. Z takim przesłaniem zwiedziliśmy Akwarium w Gdyni. Okazało się, że Bałtyk to nie tylko słońce, plaża i beztroski czas ale fauna i flora której nidotąd nie znaliśmy. Uczniowie z zaciekawieniem oglądali ciekawą ekspozycję oraz mogli się dowiedzieć jak ukształtowane jest dno naszego Morza. Oj działo się.

Akwarium Gdynia

„Na posiłek dobry wysiłek". Obiad w Sopocie i wszyscy szczęśliwi, ale rozleniwieni. Na ratunek uczniom, aktywna i pasywna terapia sportowa. Molo w Sopocie to bryza morska, spacer i radości co niemiara. Ergo Arena to nie ćwiczenia, ale aktywny doping naszych uczniów, co miejmy nadzieję pomogło wygrać gospodarzom. Byliśmy wszędzie aktywni i widoczni💪😀. Fotoreportaż tylko to potwierdza

Sopot i ErgoArena

• Jesteśmy na spektaklu teatralnym z najmłodszymi

• Dzisiaj zajęcia edukacyjne dla niektórych dzieci z oddziału przedszkolnego i uczniów klas 1-3 inaczej – wyjazdowe na wydarzenie teatralne. W Regionalnym Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu oglądaliśmy spektakl teatralny „Baśniowe granie”. Spektakl teatralny w niezwykle ciekawy sposób ukazał, jak łatwo można uzależnić się od gier komputerowych. Temat niezwykle ważny oraz ciągle aktualny. Potem integracja- wspólne konsumowania pizzy.

• PRZYGODY TOMKA SAWYERA -byliśmy tam!

• Dzień 12 stycznia można zaliczyć do udanych.. To lekcja języka polskiego dla uczniow klas 4-8 w teatralnej odsłonie., czyli " Przygody Tomka Sawyera", wesołego urwisa z nad Wielkiej Rzeki. Przeróżne perypetie Tomka i jego przyjaciół: Hucka, Finna i Becky wywołały uśmiech na twarzach młodej publiczności. Zobaczyli, jak przeżywali świat ich literaccy bohaterowie. Podziwiali piękną grę aktorów z teatru "Artens" z Wrocławia. Przedstawienie odbyło się w pięknej scenerii Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu. Wyjazd zakończył się pogawędką przy wspólnej pizzie.

• Wyjazd najmłodszych na basen

• Basenowe atrakcje tym razem dla uczniów klas 1-3 pod okiem ratowników

Kolejny dzień szkolny, lecz nie w ławce, a na chorzelskiej pływalni. Najmłodsi uczniowie przygotowali się do wyjazdu solidnie- stroje kąpielowe, czepki i ciepłe ubranie na wyjście. Czas spędzony intensywnie i w pełnym relaksie: zjeżdżalnia, jacuzzi zawsze pełne, wspólne zabawy, pływanie, zapasy w wodzie, masaże pod spadającym strumieniem, jednym słowem radości co niemiara. I jaka frajda bawić się w takiej grupie! Po powrocie do szkoły czekała kolejna miła niespodzianka, czyli zdrowe przekąski. Nasze Mamy nie zapomniały o nas, kanapeczki zniknęły, a potem jeszcze obiad , nasze ulubione nuggetsy z kurczaka.

Nad rozbawioną grupą 38 pierwszo, drugo i trzecioklasistów czuwały panie: Krystyna Piórkowska, Barbara Milewska, Jadwiga Zapadka i Natalia Wysocka.

• Wyjazd na basen

• Poniedziałkowa frajda na basenie w Chorzelach

Tym razem chętnych od kl.4 do kl.8 na zajęcia w wodzie nie brakowało. Basen był nasz! Pływanie, pluskanie, zjeżdżanie. jacuzzi, pławienie się, leżenie, pryskanie, oblewanie, gry w wodzie, pełny relaks. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy na obiad i kolejne lekcje. Oooo, szkoła jest ok!

Opiekunowie: p. Mirosław Kruszewski, p.Marta Burlińska, p. Joanna Kacprzyk. p. Agnieszka Chmielińska.

18 grudnia

• PIERWSZAKI W PRACOWNI ELFÓW I ZA KULISAMI KINA W SZCZYTNIE

• 12 grudnia to również czas zajęć wyjazdowych dla pierwszoklasistów pod opieką wychowawcy p. Jadwigi Zapadki, p. Marzeny Kaliszewskiej i przewodniczącej trójki klasowej p. Eweliny Zuśki. Zaczęło się od seansu filmowego ,,Trole 3” i tradycyjnego popcornu oraz zwiedzania kulis kina. Dzieci dowiedziały się, w jaki sposób zostaje wyświetlony film na dużym ekranie , gdzie słychać dźwięk i gdzie są światła, jak wyglądają zakamarki kina. Następną atrakcją był film świętego Mikołaja z udziałem naszych dzieciaków, co było wielkim zaskoczeniem dla nich, bo Mikołaj pokazywał zdjęcia naszej klasy i szkoły. Skąd je miał? Na warsztatach w Pracowni Elfów pt.: ,,Świąteczny słoik 3 D na ciasteczka” dzieci ozdabiały takie naczynie, który zabrały ze sobą do domu na świąteczne słodkości. Potem czekał na nie pokój zaszyfrowanych zagadek, które dzieciaki dosyć sprawnie rozwiązywały. Wycieczka nasza zakończyła się gorącym posiłkiem i herbatką. Po dniu pełnym wrażeń zmęczeni, ale uśmiechnięci wróciliśmy do szkoły.

• NUDY NIE BYŁO! Integracyjnie w przasnyskiej „Frajdzie”

• 12 grudnia rodzice i dzieci z oddziału przedszkolnego pod kierunkiem p. Marzeny Szyjki brali udział w warsztatach świątecznych. Radosna zabawa w sali, wspólne śpiewy i tańce, dekorowanie bombek świątecznych i słodki poczęstunek na koniec oraz możliwość zrobienia wspólnych zdjęć w pięknej scenerii bożonarodzeniowej to aktywności, które wywoływały uśmiechy na twarzach dzieci i rodziców. Dla mam była to wspaniała okazja, by zobaczyć swoje dzieci w grupie w relacjach z rówieśnikami, obserwować ich samodzielną pracę i zabawę. Na zakończenie dzieci zaśpiewały kolędę „Aniołek, maleńki jak wróbelek”.

Bardzo miłym akcentem wizyty było wyróżnienie i pochwała pani prowadzącej zajęcia z przedszkolaczkami. Wyróżniła naszą grupę za zdyscyplinowanie, skupienie podczas wykonywania zadania, pomysłowość, życzliwość i otwartość dzieci.

Bardzo dziękujemy wszystkim mamom ( Monice Chachulskiej-Król, Magdalenie Olber, Natalii Rzyszkiewicz, Annie Samsel, Kindze Maluchnik, Katarzynie Morawskiej, Monice Rykowskiej, Justynie Skrodzkiej, Justynie Wildze, Magdalenie Żelazek, Katarzynie Ambroziak, Monice Szydlik) za wygospodarowanie czasu na wspólny wyjazd z pociechami i wychowawcą oraz tworzenie radosnej świątecznej atmosfery pracy naszego oddziału przedszkola i szkoły. BRAWO!

• WYCIECZKA DO CIECHANOWA- lekcja plastyki, fizyki, historii i wiele innych aktywności

• 12 grudnia nadszedł czas oczekiwanego wyjazdu na wycieczkę do Ciechanowa dla klas 3-8. Wszyscy stawili się punktualnie, zwarci i gotowi zajęli wygodne miejsca w autokarze. Ciechanów przywitał nas przyjemną, jak na tę porę roku, pogodą. Pierwszym punktem wyjazdu było kino Łydynia i projekcja filmu „Trolle 3”. Jakież było nasze zaskoczenie, że nie jesteśmy w zwyczajnej sali kinowej, lecz w komfortowej sali studyjnej z bufetem, kanapami, stolikami, wygodnymi krzesłami oraz pufami. Na dodatek cała sala tylko dla nas!

Zrelaksowani po seansie filmowym, udaliśmy się na Zamek Książąt Mazowieckich. Poznaliśmy historię powstania zamku oraz ludzi tam mieszkających: królów, książąt, rycerzy. Poznaliśmy lokalne legendy zamkowe, zobaczyliśmy mnóstwo eksponatów i mogliśmy przekonać się jak wyglądało życie w dawnych czasach. To żywa lekcja historii Polski z której bardzo dużo zapamiętaliśmy. Jednak największym wyzwaniem budzącym sporo emocji było wchodzenie na dwie baszty obronne. Niektórzy z nas dopiero dziś przekonali się, że mają lęk wysokości. Na koniec większość zgodnie przyznała, że w obecnych czasach żyje się znacznie łatwiej.

Kolejny punkt atrakcji to wizyta w Fabryce Pomysłów. Wzięliśmy udział w kreatywnych warsztatach zdobienia bombek. Poznaliśmy od początku proces ich powstawania aż do własnoręcznego ich ozdabiania. Oczekiwanie na wyschnięcie bombek wypełnione było wspaniałą rozrywką w sali zabaw. Elf oraz Śnieżynka bardzo docenili nasze starania wybierając i nagradzając dwie najpiękniejsze bombki.

Po posiłku wróciliśmy do szkoły wspominając mile i ciekawie spędzony czas oraz planując kolejne wyjazdy do miejsc jeszcze nam nieznanych.

Dziękujemy organizatorom, opiekunom, p. Dyrektor, rodzicom oraz wszystkim, którzy wsparli nas w organizacji naszego wyjazdu.

• TAŃCE NA… LODZIE, wyzwanie dla szóstoklasistów

• Po raz pierwszy mieliśmy przyjemność sprawdzić swoje możliwości w jeździe na lodzie na lodowisku w Przasnyszu. Łyżwy założyli uczniowie klasy 6 pod opieką p. Macieja Bojarskiego. Nie było łatwo, lecz wzorowaliśmy się na wychowawcy, bo skoro Panu tak dobrze idzie, to i my się nie poddamy! Do domu wróciliśmy cali i zdrowi i z taaaaakimi wrażeniami. To była niespodzianka z okazji mikołajek. Otrzymaliśmy też słodkie co nieco i bezpłatny bilet wstępu. I wiecie co? Zima jest OK!

Dziękujemy za pomoc w organizacji wyjazdu p. Wojciechowi Gostkowskiemu.

6 grudnia

• ZAJĘCIA WYJAZDOWE w Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce

• 7 listopada uczniowie klas 8 i 7 uczestniczyli w ciekawej lekcji historii na temat losu żolnierzy, którzy po zakończeniu II wojny światowej nie złożyli broni, walcząc z kolejnym okupantem, tym razem sowieckim. Mieli być zapomniani, wyklęci. Obejrzeliśmy film "Inka" o tragicznych losach młodej sanitariuszki. Jej słowa: "Powiedz babci, że zachowałam się jak trzeba" skłaniają do refleksji nad naszą postawą względem ojczyzny w czasie pokoju. Wystawa interaktywna, eksponaty z tamtych czasów, mundury, broń, dokumenty, plakaty, filmy, podgląd celi więziennej to niecodzienna lekcja . Pan przewodnik bardzo interesująco opowiedział nam o tych niezwykle trudnych czasach i ich bohaterach. Mogliśmy sporządzić samodzielnie ciekawe napisy, popisać na dawnych maszynach, a nawet zmierzyć się na strzelnicy w strzelaniu do tarczy. Czas upłynął nam błyskawicznie.

Do takiej lekcji wyjazdowej zachęciła nas p. Dyrektor przed świętem 11 listopada , a trudu organizacji i opieki podjęli się : p. Joanna Morawska, p. Mariola Kopczyńska i ks. Zbigniew Pruszyński. Dziękujemy pracownikom Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce za wsparcie naszej inicjatywy i za ciepłe, serdeczne przyjęcie naszej grupy.