• Rok szkolny 2019/2020

• Wycieczka do Warszawy

• W piątek, 22 listopada 2019 roku, w godzinach porannych 33 uczniów z klas IV – VIII wyruszyło na wycieczkę do Warszawy zorganizowaną przez panią Ewę Orzoł.
          Nasze spotkanie ze stolicą rozpoczęliśmy od Muzeum Narodowego. Tam zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Młodsza grupa uczniów wzięła udział w lekcji muzealnej - Warszawa – miasto historii, legend i ludzi. Uczniowie poznali Warszawę uwiecznioną na obrazach Canaletta, Aleksandra Gierymskiego, Władysława Podkowińskiego i Marcina Zaleskiego. Dowiedzieli się, jak stolica zmieniała się przez wieki, czym zajmowali się jej mieszkańcy i jak wyglądały miejsca, w których dziś stoją wieżowce.
          Natomiast temat lekcji drugiej grupy brzmiał: Co mówią obrazy?. Uczniowie klas VI – VIII próbowali odczytać ukryte w obrazach opowieści. Odkrywając tajemnice obrazów, poznawali tradycyjne gatunki malarskie, takie jak portret, pejzaż czy martwa natura.
          Po zajęciach z przewodnikiem oglądaliśmy zbiory muzealne oraz okolicznościowe wystawy.
          Kolejnym punktem wycieczki była Fabryka bombek Fogiel, mieszcząca się na warszawskim Grochowie. Pan Paweł Fogiel, wnuk założyciela fabryki oprowadził nas po zakładzie. Pokazał jak powstają szklane bombki, jak są srebrzone. Wzięliśmy udział w warsztatach. Mieliśmy okazję własnoręcznie stworzyć jedyną, niepowtarzalną najpopularniejszą choinkową ozdobę bożonarodzeniową według własnego pomysłu. Po zajęciach bombki zostały spakowane do pudełek i każdy zabrał swoją ozdobę do domu.
          Ostatnim punktem wycieczki był posiłek i zakupy w Galerii Północnej.
          W drodze powrotnej śpiewem tworzonych przyśpiewek pokazaliśmy, że był to mile i ciekawie spędzony czas.

• Wycieczka do Szczytna

• Wyjazd tak bardzo oczekiwany przez uczniów klasy V i VI stanął pod znakiem zapytania. Autokar, którym mieliśmy podróżować następnego dnia – zepsuł się. Na szczęście udało się nam znaleźć zastępczy i tak 16 października wyruszyliśmy do Szczytna.
          Pierwsze kroki skierowaliśmy do Muzeum Mazurskiego, gdzie czekała już na nas pani przewodnik, która w niezwykle interesujący i barwny sposób opowiadała i oprowadzała po wystawie. Muzeum posiada niezwykle ciekawe zbiory. Są to stałe i czasowe wystawy. Stałe to m.in. Uprawa roli, Hodowla, Tkactwo, Ceramika, Meble i tkaniny, Przyroda, Łowiectwo. Natomiast wystawa czasowa to zdjęcia, na których możemy zobaczyć zniszczenia miasta oraz jego odbudowę po II wojnie światowej. Są też informacje o nowej powojennej sytuacji, kiedy Szczytno wróciło do swojej słowiańskiej nazwy. Zbiory muzeum liczą ok. pół tysiąca muzealiów. Byliśmy pod wielkim wrażeniem.
          Następnie udaliśmy się do MDK-u na musical „Bogowie i Herosi – opowieści Afrodyty”. Spektakl przygotował Teatr Muzyczny Forte. Aktorzy w zabawny sposób przypomnieli nam wiedzę z zakresu mitologii. Główna bohaterka sztuki – Afrodyta – bogini miłości prowadziła, na wzór greckiego teatru, dialog z Chórem śmiertelników.
          Aktorzy zabrali widzów do świata, w którym Odyseusz chce odnaleźć po latach drogę do ukochanej Itaki, Tezeusz pragnie znaleźć wyjście z labiryntu Minotaura, a Prometeusz wykraść bogom ogień. Spektakl był niezapomnianym przeżyciem i bardzo nas zachwycił. Niestety nie mamy zdjęć z przedstawienia, gdyż organizator zabronił fotografowania. Wyjazd zorganizowała p. Alina Wiśniewska. Opiekę pełniły panie Barbara Milewska i Marzena Kaliszewska.

• Wycieczka do Przasnysza

•      3.10.2019 roku odbyła się wycieczka do Przasnysza. Wzięli w niej udział wszyscy uczniowie klas I-III wraz z wychowawcami. Pierwszym punktem wyjazdu była wizyta w Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu. Uczestnicy wycieczki zwiedzili budynek straży pożarnej i poznali pracę strażaków. Każdy miał możliwość stanąć za głównym pulpitem dyspozytora. Uczniowie zobaczyli różne rodzaje samochodów strażackich i ich wyposażenie. Mogli też zasiąść w wozie strażackim lub przymierzyć prawdziwy strój strażaka. Oglądali również symulowaną zbiórkę strażacką. To było bardzo ciekawe spotkanie.Następnie w Miejskim Domu Kultury uczniowie obejrzeli spektakl teatralny przygotowany przez teatr z Wrocławia pt. ,,Doktor i jego zwierzęta”. Aktorzy w zabawny i ciekawy sposób przedstawili losy i przygody doktora Dolittle i jego przyjaciół.Z wycieczki wszyscy wrócili zadowoleni.